FAQ

Bestellen & betalen

Hoe kan ik zo’n episch skipak bestellen?

Als je het pak van je dromen hebt gevonden kan je deze toevoegen aan je winkelmand. Als je vanuit je winkelmand naar afrekenen gaat, doorloop je het bestelproces.

Hoe kan ik mijn pak betalen?

Wij werken met Mollie Payments. Voor alle betalingen via onze webshop gelden de voorwaarden van Mollie Payments. Via Mollie Payments kun je betalen met iDeal. Cash is niet mogelijk daar we een webshop zijn en geen fysieke winkel.

Welke Credit Cards accepteren jullie?

Visa, MasterCard en American Express

Ik woon in het buitenland, kan ik ook een pak bestellen?

Aber naturlich! Onze site is er zo op gebouwd dat je ook in het buitenland kan genieten van je foute skipak. De verzendkosten worden wel hoger indien het pak naar het buitenland verzonden moet worden. Vul gewoon alles in, in het bestelproces, of stuur ons een mail (info@fouteskipakken.nl) met je adres en wij laten je weten wat de verzendkosten zullen zijn. Mocht je land onverhoopt niet tussen de opties staan laat het ons dan direct weten via de e-mail.

Ik woon in België, hoe kan ik betalen?

Via ons betaalsysteem werken wij met Bancontact. Bancontact maakt gebruik van een fysieke kaart die gekoppeld is aan tegoed op een Belgische bankrekening. De kaart kan zowel on- als offline worden gebruikt om mee te betalen. Betalingen via Bancontact zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Bancontact is dé betaalmethode voor Belgische consumenten. Met meer dan 1 miljard betalingen per jaar, is Bancontact verreweg de populairste manier van betalen in België.

Verzenden en retourneren

Wat kost het om zo'n episch skipak te verzenden?

Voor pakketten binnen Nederland (tot 10 kg) vragen we een verzendvergoeding van 3,95 euro. Naar België en Duitsland kost dat slechts 6,95 euro.

Levertijd

Onze skipakken hebben een levertijd van 1-4 werkdagen. We streven ernaar bestellingen die binnenkomen vóór 16 uur, dezelfde dag nog mee te geven aan PostNL. Let er hierbij wel op dat PostNL op zondag en maandag niet bezorgt, dus alle bestellingen geplaatst ná vrijdagmiddag 16 uur en vóór maandagmiddag 16 uur, worden op dinsdag geleverd door PostNL. Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen bij PostNL, het lukt ze helaas niet altijd om binnen 24 uur na verzending te leveren. Bestel op tijd om teleurstellingen te voorkomen!

Hoe krijg ik mijn foute skipak geleverd?

Jouw foute skipak wordt geleverd in een speciaal door ons ontworpen doos of high-quality Transmailer. Wij vragen jullie de doos bij het oud papier te plaatsen en de Transmailer kan bij het plastic afval. Wij adviseren iedereen om een pak te laten bezorgen op een plek waar altijd iemand aanwezig is, zoals bijvoorbeeld je werk. Een bijkomend voordeel is dan gelijk dat iedereen kan zien hoe stijlvol je eigenlijk bent!

Ik wil mijn skipak ophalen, kan dat?

Nee, mocht je echter heel erg twijfelen over de maat, kun je een afspraak maken om te komen passen. Je kunt hierover een mail sturen naar: info@fouteskipakken.nl. Mail altijd van tevoren, want wij zijn geen fysieke winkel en dus niet standaard aanwezig tijdens kantooruren.

Kan ik mijn skipak retourneren?

Dat kan uiteraard, wij houden ons aan de Wet Koop op Afstand. Hier staat in dat tot 14 dagen na de levering van het product de koop geannuleerd kan worden. Dat kan door ons te informeren via info@fouteskipakken.nl. Wij horen uiteraard graag de reden waaróm je je (f)outfit retourneert. Na het annuleren van de aankoop, dienen wij binnen 14 dagen het pakket retour te ontvangen. Als dat niet het geval is, kunnen we het skipak niet meer retour nemen.

Moet ik altijd mailen voordat ik mijn bestelling retourneer?

Ja! We love spam! Zonder jouw email is de bestelling niet geannuleerd. Het is erg belangrijk dat wij op de hoogte worden gesteld van bestellingen die worden teruggestuurd.

Naar welk adres mag ik mijn bestelling retourneren?

Retour sturen? Meld je retour via info@fouteskipakken.nl en ontvang verdere instructies.

Onderhoud en hergebruik

Er zit een dubieuze vlek in mijn pak, wat moet ik doen?

Niets! Deze vlek is namelijk onderdeel van de experience en lifestyle. Als je toch niet met de vlek kan leven, kan je twee dingen doen:

  1. Breng hem naar de lokale stomerij en laat de vlek verwijderen.
  2. Was het pak zelf, zonder wasverzachter, op max 40 graden.
Er zit een scheurtje in mijn pak. Hoe kan dat?

Hoewel wij graag elk pak aan een nauwkeurige inspectie onderwerpen, is het onvermijdelijk dat wij af en toe iets missen. Wij zijn tenslotte ook maar mensen. We doen ons uiterste best om tekortkomingen te constateren en te melden, maar soms zien we iets over t hoofd. Vaak kan je bij de lokale kleermaker een scheurtje laten dichten voor een paar knaken of misschien heb je nog een tante met een voet aangedreven Singer naaimachine.

Kan ik mijn skipak meerdere malen dragen?

Maar natuurlijk, onze pakken zijn geen wegwerpartikel! Onze skipakken zijn gemaakt van hoogwaardige materialen zoals polyadmide en katoen. Afhankelijk van de gebruiker kunnen ze jaren mee. Dat is maar goed ook, want het zou zo maar kunnen dat dit pak nog jaren uit de kast komt voor skireizen, carnaval en thema-feestjes.

Hoe houd ik mijn skipak in topconditie?

In principe hoef je weinig te doen aan je skipak. De geur is namelijk onderdeel van de experience en lifestyle. Mocht je het echt niet meer trekken adviseren wij je skipak op max 40 graden te wassen. Het gebruik van de droger is op eigen risico (en loopt vaak niet goed af!). Om er voor te zorgen dat je pak waterdicht blijft, adviseren wij te wassen zonder wasverzachter. Om er voor te zorgen dat je pak weer waterdicht wordt, adviseren wij het gebruik van een waterafstotende spray. Een waterdichtspray (te verkrijgen bij Kruidvat of Etos) doet wonderen.

Assortiment

Ik wil samen met 26 vrienden in hetzelfde skipak skien. Kan dat?

Ja natuurlijk kan dat! Bijvoorbeeld met Skipak 80’s, Skipak Old School, Skipak Vintage, Skijas Funky Alps & Skijas Retro. Echter, in 99% van de gevallen zijn de artikelen op onze website unieke vintage skipakken en daarom hebben we eigenlijk van ieder pak maar 1 exemplaar. Ben je met een groep groter dan 10 personen? Neem dan even contact op voor een passende aanbieding!

Ik kan geen pak vinden in mijn maat! Wat te doen?

Stuur een mail naar info@fouteskipakken.nl en wij gaan er direct mee aan de slag. Vaak hebben wij nog extra pakken liggen die nog niet online staan en we kijken graag of daar je maat wel tussen zit. Een andere optie is om af te vallen.

Ik kan mijn maat niet kiezen bij een bepaald pak.

Van elk hierboven niet genoemd fout skipak, hebben wij maar 1 exemplaar. Dit betekent dat wij niet andere maten hebben dan vermeld op de website. Je kan zoeken op maat: kies linksboven op de site je maat en wie weet shine jij over een paar dagen in een nieuwe outfit!

Ik pas mijn epische pak niet.

Je mag je pak tot 2 weken na aankoop je skipak (ongedragen) terugsturen. Graag hebben wij hier wel eerst contact over via de mail. Ook accepteren wij alleen de pakken die het originele fouteskipakken prijskaartje er nog aan hebben. Voor meer info over retourneren verwijzen we je door de Algemene Voorwaarden.

Zijn alle pakken UNISEX en dus geschikt voor mannen én vrouwen?

Jazeker, wij verkopen al onze pakken als UNISEX omdat het niet uitmaakt van welk geslacht je bent voor het dragen van onze skipakken. Natuurlijk zitten er bepaalde modellen bij die beter passen bij een man, vrouw of transgender, echter vinden wij dat je alles wat je mooi vindt en past moet kunnen dragen.

Welke maat skipak heb ik nodig?

Kijk onder het kopje maattabel om dit uit te zoeken. We doen ons best om de maat zo goed mogelijk in te schatten, maar we hebben te maken met merken uit veel verschillende landen die soms lang geleden zijn geproduceerd.

Hoe vaak komen er nieuwe pakken bij?

Wij streven ernaar om elk kwartaal minstens 200 nieuwe designs/pakken online te hebben. Like ons op Facebook of op Instagram om op de hoogte te blijven over ons nieuwe assortiment.

Organisatie

Hoe zijn jullie hier in hemelsnaam bij gekomen?

Fouteskipakken.nl is in 2011 gestart door 5 ervaren wintersporters en long-time-friends. In hun studententijd werd veel tijd en aandacht besteed aan wintersportreizen naar verschillende skigebieden en bijpassende outfits. Tijdens een skivakantie in Val Thorens viel uiteindelijk het kwartje; er ging een aantal skiërs in stijl de piste af!

Zijn jullie maatschappelijk verantwoord aan het ondernemen?

Jazeker, het recyclen van skipakken, groener dan dat wordt het niet. Wij wachten ook nog steeds op de groencertificering, die wij vinden dat we verdienen. Ook worden er geen dieren gebruikt voor het testen van nieuwe pakken en de panterprints zijn van biologisch verantwoord gefokte tijgers.

Mijn vraag staat er niet bij...

E-mail ons! info@fouteskipakken.nl of via het contactformulier op deze website.

1
Winkelmandje
Er zitten geen producten in de winkelwagen!
Verder winkelen
0